Beste liefhebbers.
Gaarne jullie aandacht en verzoek tot een kleine donatie! Het is helaas echt nodig anders zal het Nederlandse E28Forum niet langer meer bestaan. :-( Meer info? Klik hier!

Handleiding foto's posten

Regels en gebruiksaanwijzingen voor dit forum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buurman & buurman
Forum lid
Forum lid
Berichten: 1130
Lid geworden op: 11 apr 2015, 22:04
Mijn E28: 520i
Locatie: In de wagen ;)
Contacteer:

Handleiding foto's posten

Bericht door buurman & buurman »

Heuj allemaal, vaak zijn er nog vragen over het uploaden van foto's. In het sub-forum "Reglement & gebruik" staat er al een handleiding genaamd "Handleiding: Foto's posten voor forum leden", maar die is al gedateerd (5 jaar oud) en ik wilde kijken of ik niet misschien een nette handleiding in elkaar kon schroeven. Los geht's!

Uploaden van plaatjes! :auto-layrubber:

Het uploaden van een foto gaat in mijn beleving het snelste, makkelijkste (en duurzaamste, ze worden niet verwijderd zoals andere websites soms doen!) via Imgur.

Stap 1
http://www.imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Stap 2
Klik dan bovenaan op "New post".

Afbeelding

Dan kom je hier:

Afbeelding

Stap 3
Als je hier klikt op "Browse", dan krijg je het volgende venster te zien waar je de desbetreffende foto's kunt selecteren.

Afbeelding

Stap 4
Het kan er dus ééntje zijn, maar als je meer foto's hebt, zou ik ze gewoon allemaal tegelijk selecteren. Druk dan op "Openen". Het kan vervolgens even duren, maar je komt dan uiteindelijk aan bij het volgende;

Afbeelding

Hier, op deze pagina, staan vervolgens al je foto's netjes in een rij onder elkaar. Even kwijlen bij het zien van die vette E28 mag.

Stap 5
Je kunt dan de muis over de foto heen verplaatsen, en dan krijg je rechts bovenin de foto zo'n pijltje te zien;

Afbeelding

Als je daarop klikt (of de muis erover beweegt, mag ook) verschijnt er een menu.

Afbeelding

Druk dan op "Get share links" om verder te gaan:

Afbeelding

Dit zijn de koppelingen waarmee je je foto kunt delen. In het vakje linksonder (waar BBCode (Forums) boven staat) staat een kant-en-klare versie voor het soort fora waar we nu op zitten.

Stap 6
Druk op het blauwe vakje (die ene linksonder) met Copy: het linkje flitst groen op en is nu gekopiëerd naar je klembord. Je kunt hem nu in je post Ctrl+V'en of rechtsklikken -> plakken.

Afbeelding

Herhaal stappen 5 en 6 voor alle foto's die je er hochgeladen hebt. Aanrader: laat een regel vrij laten tussen je linkjes, en ook even de "Voorbeeld"-knop onderaan gebruiken om te kijken hoe het er allemaal uit komt te zien. En geniet ervan! :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alternatief voor de grote collecties

Het kan vermoeiend zijn om bij een groot album telkens iedere foto apart in een post te zetten. Daarom kun je in plaats van stappen 5 en 6 volgen, ook het volgende doen:

Afbeelding

Afbeelding

Druk hier op Copy en plak díe link in je post. Mensen kunnen hier op klikken en komen dan in Imgur in het album terecht, en kunnen hier zelf door alle foto's heen bladeren. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

http://imgur.com/a/TGd3A" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt zo'n link ook netter verwerken door, in plaats van je link letterlijk in je post te plakken, hem op de volgende manier te verwerken;

[ url=http://imgur.com/a/TGd3A ]Foto's van een gruwelijk mooie kar[ /url]

Als je dit doet zonder spaties tussen de vierkante haken, dan krijg je

Foto's van een gruwelijk mooie kar

Als je hier op klikt gebeurt er verder precies hetzelfde, kom je ook gewoon terecht waar je wezen moet. Geniet ervan! :thumbup:

Met vriendelijke groet

Buurman & Buurman
#1: BMW E28 520i (1985). Platanengrün (173) + Piniengrün (0133). M20B20 + ZF S5-16. Afbeelding .
#2: BMW E28 520iA (1983). Balticblau (178) + Pacific (0130). M20B20 + ZF HP4-22/H. ? L/100km.
Nieren zijn onmisbaar.
Gebruikersavatar
RobinM
Forum lid
Forum lid
Berichten: 1976
Lid geworden op: 10 mar 2012, 17:42
Mijn E28: 528i 24v
Locatie: Soest

Re: Handleiding foto's posten

Bericht door RobinM »

Zoo kijk eens, goed bezig :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Robin

1983 '520i' 2.8 24v in Achatgrün / m52b28, gechipt en m50 inlaat / ZF 5 bak / klein huis sper / 17" BBS RC's / Bilstein B8 / e46 M3 remmen voor, 535i remmen achter / gele mistlampen / Perlbeige leder M-tech interieur / M-tech 1 sportstuur / handm. schuif-kanteldak / Simons sport uitlaat
Auke M535i
Administrator
Administrator
Berichten: 5390
Lid geworden op: 21 sep 2008, 22:36
Mijn E28: F10 523IA
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Handleiding foto's posten

Bericht door Auke M535i »

Klasse!
Rather a sexuale disease from an ugly wife, than a car with front wheel drive.
Plaats reactie